Ga naar de inhoud

Storytelling

Storytelling is de kunst van verhalen vertellen.
Op een persoonlijke, pakkende en aantrekkelijke manier.

Over merken, producten, services, strategieën en ambacht.
Over de unieke persoon achter een merk. De visie.

Om een sprankelende belevingswereld, een mythe op maat, te creëren
waarin doelgroepen (stakeholders) elkaar vinden in hetzelfde verhaal.
Waarin de essentie zichtbaar is. Puur.
 
Zo helpt storytelling merken tot leven te brengen.
Met een eigen stem, met een heel eigen energie.
Vanuit een onderliggende strategie en een ijzersterke identiteit.
Je geeft je merk bestaansrecht.

Het is de kunst je kern, je boodschap te blijven herhalen.

Een goed verteld verhaal spreekt tot de verbeelding, wekt vertrouwen, raakt, heeft een verbindend effect en laat een gevoel, een indruk achter. Het blijft ‘hangen’ en wordt onthouden.

Een boodschap of verhaal op de juiste manier verteld roept emotie, beleving en associaties op, waarin mensen zich kunnen herkennen en waarmee ze zich kunnen identificeren. Onbewust spreekt het verhaal een latente behoefte aan waardoor het gewenste effect bij de doelgroep wordt bereikt.

In een verhaal liggen sleutels. Naar een diep verborgen schat. Om een verhaal goed en consistent te vertellen, vanuit de wortels en de schat te laten fonkelen, is het belangrijk die sleutels te vinden en de antwoorden op deze vragen:
Wie ben je? 
Wat is uniek aan jou? Aan jouw (levens)verhaal? Aan je merk?
Wat is je droom? Hoe ziet de wereld eruit als die droom uitkomt?
Wat is de rode draad in je leven en werk?
Welke boodschap wil je overbrengen?
Wat is jouw definitie van succes?

Vind je unieke verhaal, vertel het in iedere situatie van binnenuit en je krijgt anderen met je mee. Een verhaal op die manier verteld, raakt. Als mensen geraakt of gegrepen worden, komt het volgen vanzelf.

Storytelling is waarachtig zijn in al je communicatie. Overal en altijd. Congruent.
Op die manier draagt verhaalkunst bij aan je imago en aan je succes.
Je wordt een magneet.

Geen truc of cosmetica van buitenaf maar dagelijkse praktijk van binnenuit.
Vanuit je thuisbasis. Het vraagt het opzetten, onderhouden en laten groeien
van een verhaal dat je een legende wilt laten worden.

Storytelling is teamwork.

Nannie

Telling stories is my story. To heal the broken stories and retell the stories.

Foto: Castello di San Sebastiano da Po, Piëmonte, Italië.

Met dank aan Adesso Fotografie en Rotys.

“You are the storyteller of your own life. You can create your own legend – or not.”
Isabel Allende

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *